Etusivu / Ajankohtaista / Helkama on Suomen arvostetuin pyöräbrändi

Lehdistötiedote 1.11.2016

Helkama on Suomen arvostetuin polkupyöräbrändi

Kotimainen pyörävalmistaja on suomalaisten mieleen. Helkama sijoittui vuosittain tehtävän Arvostetuimmat brändit -tutkimuksen sijalle 61. Helkama Veloxin toimitusjohtaja Jari Elamon mukaan Helkaman valtteja ovat suomalainen design ja pyöräalan osaaminen. Hinta-laatusuhteeltaan Helkama sopii eri ikäisille ja erilaisille pyöräilyn harrastajille laidasta laitaan.

Markkinointi & Mainonta -lehden ja Taloustutkimuksen tekemässä Brändien arvostus 2016 -kyselyssä selvitettiin kaikkiaan 1005 brändin arvostusta suomalaisten keskuudessa. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset ja se toteutettiin kesällä 2016. Vuosittain tehtävän tutkimuksen kärkeen nousi jo kahdeksatta kertaa peräkkäin Fazerin Sininen.

Kotimaisen Helkaman suomalaiset kuluttajat noteerasivat tutkimuksen 61. arvostetuimmaksi brändiksi. Tutkimus kysyy arvostuksen lisäksi vastaajien arvioita mm. brändin käyttämisestä, suosittelemisesta sekä hinta-laatusuhteesta.

Tukena pitkä suomalainen historia ja fitness-buumi

Helkama Veloxin toimitusjohtaja Jari Elamo näkee tutkimusmenestyksen taustalla monia Helkaman puolesta puhuvia tekijöitä.

– Kotimaisuuden arvostus ei ole ohimenevä ilmiö, kuten vuodesta toiseen tutkimuksen kärkeen kipuavat suomalaiset brändit osoittavat. Helkaman pitkä historia liittää yrityksen ja sen tuotteet suomalaisten enemmistön elämään ja muistoihin. Kukapa meistä ei olisi ajanut jossain vaiheessa elämäänsä jopolla tai Kaunottarella?

– Myös fitness- ja kuntoilutrendi tukee pyöräilyn ja samalla Helkaman suosiota, Elamo toteaa. – Yhä useampi ottaa hyötyliikkumisen treenin kannalta, ja esimerkiksi laadukkaaseen työmatkapyörään panostaminen on osaltaan askel kohti terveempiä elämäntapoja. Menestystekijöitämme ovat pitkään osaamisen perustuva suomalainen suunnittelu ja valmistus, sillä Helkama valmistaa peräti 70 % myymistään tuotteista omalla tehtaallaan Hangossa.

Helkama Veloxin pääyhteistyökumppanina Helkama- ja jopo-brändien markkinointi-viestinnässä on turkulainen mainostoimisto Briiffi, jonka kanssa yhteistyötä on tehty jo vuodesta 2009 alkaen.

Lisätietoja:

Jari Elamo, toimitusjohtaja
040 767 2538