Asiakaspalvelu & yhteydenotto

Huolto & Takuuasiat

 

Mikäli olet hankkinut polkupyörän Helkama-jälleenmyyjältä, olethan ensisijaisesti yhteydessä takuuta ja huoltoa koskevissa asioissa osaaviin jälleenmyyjiimme jotka ovat tarvittaessa yhteydessä meihin. Ammattitaitoiset jälleenmyyjämme auttavat sinua kaikissa pyörään ja pyöräilyyn liittyvissä asioissa.

Etsi jälleenmyyjäsi

 

Takuuasioissa olethan ensisijaisesti yhteydessä ammattitaitoisiin Helkama-jälleenmyyjiin jotka ovat tarvittaessa yhteydessä meihin. Voit myös lähettää meille palautetta alla olevalla lomakkeella.






    Yritysasiakkaat

     

    Haluatko Helkama jälleenmyyjäksi? Onko yritykselläsi meille asiaa? Täytä oheinen yhteydenottolomake ja olemme sinuun yhteydessä.

     







      UKK – usein kysytyt kysymykset

       

      Mikäli pyöräsi lukon avaimen numero on muistissa, voit tilata avaimen suoraan AXA:n Online Key Service internet-palvelusta osoitteesta: keyservice.axasecurity.com. Jos tarviset Trelockin avainta sen voi tilata suoraan Trelockin Key Servicestä täältä. Jos lukko on YWS/CSI-merkkinen, on avain tilattavissa täältä. Mikäli avaimen sarjanumero on kadonnut, on lukko vaihdettava. Kätevimmin se tapahtuu, kun pyörän vie Helkama-jälleenmyyjälle lukon vaihtoon. Mikäli pyörässäsi on jokin muu lukko kuin Axa, Basta, Trelock tai YWS, ota yhteyttä Helkama-jälleenmyyjääsi.

       

      Kannattaa etukäteen tutustua mallistoomme nettisivullamme jonka jälkeen käy lähimmällä Helkama jälleenmyyjällä joka osaa neuvoa oikeanlaisen pyörän hankinnassa.

       

      Voit etsiä lähimmän Helkama jälleenmyyjän nettisivuiltamme löytyvästä paikkakuntakohtaisesta jälleenmyyjä-luettelosta.

       

      Ota yhteyttä Helkama-jälleenmyyjääsi. Usein pyöräsi huolto onnistuu samassa paikassa. Mikäli näin ei kuitenkaan ole, osaa myyjä neuvoa lähimpään Helkama-sopimushuoltoon. Pyörä on hyvä huollattaa vähintään kerran vuodessa, esimerkiksi joka syksy, jolloin pyörähuolloissa ei ole ruuhkaa ja pyörä on valmiina kevään ajokeleihin. Mikäli ajat ympäri vuoden, on syyshuolto entistä tärkeämpää – myös talvirenkaiden vaihto hoituu samalla.

       

      Jos rengas on puhjennut samasta kohdasta useammin, kannattaa vika selvittää tarkemmin. Syynä saattaa olla ulkorenkaan sisäpuolelle päässyt kivensiru, joka on hiertänyt sisärenkaan puhki. Syynä voi olla myös ulkorenkaan läpi tullut ja siihen juuttunut terävä kivensiru tai lasinpala. Tutki siis myös ulkorengas ja pyyhi ulkorenkaan sisäpuoli puhtaaksi mahdollisista roskista. Tarkista myös vannenauha: paikoiltaan luiskahtanut tai huono vannenauha kannattaa samalla vaihtaa.

      Nykyisin pyöräteiden hiekoituksessa käytetyssä murskatussa sepelissä on lasinteräviä reunoja ja palat tarttuvat pehmeään rengasmateriaaliin hiertäen siihen helposti reiän. Varmin tapa välttyä ikäviltä renkaan puhkeamisilta on käyttää pistosuojattuja rengastuotteita, kuten Schwalben pistosuojatut renkaat, joita saat Helkama-kauppiaaltasi.

       

      Kaikki Helkaman polkupyörät on suunniteltu Suomessa, Hangossa, pitkällä pyöräalan kokemuksella. Suurin osa mallistostamme valmistetaan edelleen Hangon tehtaallamme. Suomalaista tekoa ovat perinteiset vakiopyörämme kuten Aino ja Oiva, Ainotar, Saana ja Jääkäri ja kaikki sähköpyörämallit. Hangossa valmistetut tuotteet tunnistat made in Hanko ja avainlippu merkeistä.

       

      Varsinaisia painorajoja pyöriimme ei ole määritelty. Tärkeintä on huolehtia rengaspaineista ja kiinittää huomiota oikeanlaiseen ajotapaan ottaen huomioon esimerkiksi kivetysten ylitykset ja tien kunto. Kevyempikin henkilö voi rikkoa pyörän vääränlaisella ajotavalla. Jotta pyöräsi pysyy kunnossa pitää se myös huoltaa säännöllisin väliajoin, mieluiten kaksi kertaa vuodessa.

       

      Siirry kohtaan käyttöohjeet josta voit ladata käyttöohjeita pyörääsi.

       

      Voit ajaa jopa 150 km yhdellä täydellä latauksella akun mallista riippuen mutta muista kuitenkin, että tekijät, kuten maasto tai sää  voivat vaikuttaa merkittävästi toimintasäteeseen.

      Akun pitkäaikaisessa varastoinnissa ota huomioon seuraavat asiat

      • Säilytä viileässä paikassa sisätilassa, jossa lämpötila on välillä 10-20 °C
      • Ei suoraa altistumista auringonvalolle tai sateelle
      • Lataa akku noin 70 prosenttiin ennen varastointia
      • Lataa akku puolen vuoden välein noin 70 prosenttiin
      • Ennen kuin käytät akkua uudestaan, lataa se täyteen varaukseen

      Kuinka nopeasti akun teho laskee?
      Kuten kaikissa nykyaikaisissa akuissa, akkujen teho laskee latauksen vaikutuksesta. Shimano takaa, että akun teho on 60 % 1000 latauskerran jälkeen. Jälleenmyyjä voi määrittää akun jäljellä olevan tehon.

       

      Älä käytä akkua näiden lämpötila-alueiden ulkopuolella. Jos akkua käytetään tai varastoidaan ilmoitettua lämpötila-aluetta kuumemmassa tai kylmemmässä voi ilmaantua käyttöhäiriö.

      Akun käyttölämpötila-alueet:

      1. Purkautumisen aikana: -10 °C–50 °C

      2. Lataamisen aikana: 0 °C–40°C

      Shimano Steps vikakoodit

       

      Rajoitus:
      Sähköavustus on normaalia heikompi

      Ratkaisu:
      Lopeta käyttäminen, kunnes lämpötila laskee. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Rajoitus:
      Maksimaalinen sähköavustusnopeus voi olla normaalia pienempi

      Ratkaisu:
      Tarkista, että nopeusmittari on asennettu oikein. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Ratkaisu:
      Asenna kampi uudestaan oikeaan suuntaan ja kulmaan ja kytke virta päälle. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Rajoitus:
      Sähköavustus voi olla normaalia heikompi

      Ratkaisu:
      Ota jalka pois polkimelta, paina akun virtapainiketta ja kytke virta päälle. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Rajoitus:
      Ei mahdollista vaihtaa vaihteita elektronisella vaihtajalla

      Ratkaisu:
      Jos tämä vika esiintyy, ota yhteyttä jälleenmyyjään.

       

       

      Rajoitus:
      Sähköavustus ei toimi, mukaan lukien sähköinen vaihtaminen

      Ratkaisu:
      Käy jälleenmyyjällä tarkistuttamassa ketjujen kireys ja kampien asennuskulma.

       

      Rajoitus:
      Sähköavustus kävelytilassa voi olla normaalia pienempi (HUOMAA: Kävelytila ei ehkä ole käytössä tietyillä alueilla EU:n ulkopuolella).

      Ratkaisu:
      Asenna vaihtaja, jota järjestelmä tukee. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Käynnistä sähköavustusjärjestelmä uudelleen. Jos siitä ei ole apua, kytke yksikkö E-TUBE-ohjelmaan ja noudata ohjeita. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Käynnistä sähköavustusjärjestelmä uudelleen. Jos siitä ei ole apua, kytke yksikkö E-TUBE-ohjelmaan ja noudata ohjeita. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

       

      Rajoitus:
      Tehostus ei toimi ajamisen aikana.

      Ratkaisu:
      Kytke virta uudelleen päälle painamalla akun virtakytkintä samalla, kun pidät jalkasi pois polkimelta. Katso ohjeet ketjun kireyden mittaamiseen ja säätämiseen ja tarkista, että ketjun kireys on sopiva. Jos tilanne ei korjaannu, ota yhteyttä jälleenmyyjään.

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Nollaa moottorin ohjelmisto kytkemällä se E-TUBE-ohjelmaan. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä jälleenmyyjään.

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Muuta nopeusanturin ja magneettiyksikön asentoa, kytke virta päälle ja kierrä kampea myötäpäivään, kunnes vika poistuu. Voi olla tarpeen kiertää 100 kierrosta.

       

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Anna jälleenmyyjän tarkistaa, että moottorin ja akun välinen kaapeli on yhdistetty oikein. Jos kaapeli on vahingoittunut, vaihda se uuteen.

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Paina akun käynnistyspainiketta. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Rajoitus:
      Mitkään järjestelmän toiminnot eivät toimi

      Ratkaisu:
      Paina akun käynnistyspainiketta. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit pyörän.

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Anna jälleenmyyjän konfiguroida moottoriyksikkö siten, että asetus ”vaihteiden kokonaismäärä” vastaa napavaihteiston vaihteiden määrää.

       

      Rajoitus:
      Sähköavusteiset toiminnot eivät toimi, mukaan lukien vaihtaminen eri sähköavustustilojen välillä. Elektroninen vaihtaminen on silti mahdollista.

      Ratkaisu:
      Käy jälleenmyyjällä tarkistuttamassa ketjujen kireys ja kampien asennuskulma. Valitse sitten ”Kyllä” vastauksesi kysymykseen W031, joka tulee näkyviin, kun virta kytketään päälle ensimmäistä kertaa.

       

      Rajoitus:
      Tehostus ei ole käytettävissä ajamisen aikana.

      Ratkaisu:
      Luo yhteys E-TUBE PROJECT -sovellukseen ja päivitä kaikkien yksiköiden laiteohjelmisto uusimpaan versioon.

       

      Rajoitus:
      Ajettaessa ei ole sähköavustusta

      Ratkaisu:
      Anna jälleenmyyjän korjata pyörän tietokoneen ohjelmisto E-TUBE-ohjelman avulla.

      Helkama Merida KTM Insera
      Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
      • Kuva
      • Hinta
      • Kuvaus
      • Tekniset tiedot
      • Attributes
      • Custom attributes
      • Custom fields
      Vertaile