Helkama Ride

Helkama Ride

Tiedät aina missä sähköpyöräsi on!

Helkama Ride-sovelluksen avulla voit asettaa hälytyksiä, kun pyörä poistuu tietyltä alueelta tai havaitsee liikettä pyörän ollessa pysäköitynä. GPS-seurannan avulla tiedät aina missä sähköpyöräsi on.

Helkama Ride GPR seuranta.

TURVALLISUUS

Tiedät aina reaaliajassa, missä pyöräsi on. Voit asettaa pyörällesi hälytysalueita. Saat ei-toivotuista tapahtumista hälytyksiä suoraan puhelimeesi, mikäli joku koskee pyörääsi tai se poistuu asettamiltasi hälytysalueilta.

Saat statistiikkaa ajetuista reiteistä, live-seurantaa.

Helkama Ride sähköpyörä statistiikka.

STATISTIIKKA

Saat napinpainalluksella statistiikkaa pyörästäsi, kuten akun varauksen sekä kartan ajetuista reiteistäsi.

Saat Helkama Ride sovellukseen sähköpyörääsi liittyviä huoltomuistutuksia- ja viestejä.

Helkama sähköpyörä huolto.

SOVELLUKSEN SISÄINEN TUKI

Voit kätevästi etsiä lähimmän huoltopaikan, lukea pyöräsi käyttöopasta ja etsiä takuuehdot.

NÄIN OTAT SOVELLUKSEN KÄYTTÖÖN

Lataa sovellus puhelimeen Google Play tai AppStore-sovelluskaupasta ja luo tili. Aktivoi dataliikenteen tilaus, jotta GPS voi raportoida tietoja sovellukseen. Ostamasi pyörä sisältää 3 kuukautta ilmaista dataliikennettä, jonka jälkeen se maksaa 4,90 € / kuukausi.

Helkama Ride sähköpyörämallit

UKK – USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

 

Kaikkiin GPS-laitteisiin sisältyy virhemarginaali, mikä tarkoittaa sitä, ettei sovelluksen näyttämä sijainti koskaan vastaa täysin laitteen todellista sijaintia. 5–20 metrin poikkeama on täysin normaalia. Jos poikkeama on tuon haarukan sisällä, laitteen tarkkuutta ei voi parantaa.

Jos pyörän sijainti mobiilisovelluksessa poikkeaa todellisesta sijainnista huomattavasti, esim. useilla sadoilla metreillä, johtuu se todennäköisesti heikosta signaalista. On tärkeää ymmärtää, että kaikki GPS/IoT-laitteen ja GPS-satelliitin välillä olevat materiaalit vaikuttavat jossain määrin signaalin voimakkuuteen; vaikutus on suurin silloin, kun laitetta peittää useampi metallikerros tai laite on rakennuksen sisällä (esim. betonin ympäröimä).

Jos olet esimerkiksi pysäköinyt pyörän parkkihalliin, pyörän viimeisin sijainti sovelluksessa on aivan parkkihallin ulkopuolella. Tällöin poikkeama johtuu siitä, että laite on kadottanut signaalin, kun pyörä on ajettu parkkihalliin. Kun laite on taas ulkona, se raportoi sijaintinsa tavalliseen tapaan; laitteen käynnistyminen voi kuitenkin kestää noin minuutin riippuen siitä, kuinka nopeasti laite muodostaa uuden yhteyden GPS-satelliitteihin.

 

Toisinaan pyörän sijainti näkyy kartalla harmaana kuvakkeena, ja kuvakkeen klikkaaminen antaa ilmoituksen siitä, että laite on ”offline” tai ”ei aktiivinen”. Tämä voi johtua useammasta syystä, eikä se välttämättä tarkoita, että pyörässäsi on jotain vikaa.

1. GPS/IoT-laite on offline-tilassa virran säästämiseksi

Tämä on yleisin syy siihen, että tuote on offline-tilassa. Se tarkoittaa vain, että tuote toimii juuri niin kuin pitääkin. Laitteessa on älykäs virransäästötila, joka katkaisee yhteyden mobiiliverkkoon, kun liikettä ei ole havaittu 3 yhtäjaksoiseen minuuttiin. Liikkeet havaitaan sisäisen värinäanturin avulla; tämä varmistaa sen, että laite lataa tietoja vain, kun pyörä on oikeasti liikkeessä. Tämä pienentää laitteen virrankulutusta merkittävästi. Ilman virransäästötilaa laite lataisi samaa sijaintia jatkuvasti yhä uudelleen ja uudelleen pyörän ollessa myös pysäköitynä, eikä siitä ole hyötyä kenellekään. Voit selvittää helposti, johtuuko offline-tilassa oleminen virransäästötilasta, pyöräilemällä pyörällä pieni lenkki. Jos syy on virransäästötilassa, laite yhdistyy takaisin verkkoon, kun se havaitsee liikettä.

2. GPS/IoT-laitteessa ei ole virtaa

Jos pyörällä on poljettu ilman pyörän akkua tai sähköavustusta, GPS/IoT-laitteen sisäinen vara-akku on todennäköisesti tyhjä. Näin voi käydä myös silloin, jos pyörä on ollut varastossa kuukausien ajan ilman, että sillä on ajettu pyörän akku kiinnitettynä. Varmistathan, että pyörän akku on paikallaan ja että pyörällä poljetaan sähköavustuksen ollessa käynnissä, jotta GPS/IoT-laite latautuu.

3. Datapakettisi on mennyt umpeen

Jos olet peruuttanut datapakettisi (tilauksesi) tai automaattinen maksujärjestelmä ei ole pystynyt laskuttamaan summaa luotto-/pankkikortiltasi, laite deaktivoidaan. Aktivoi uusi datapaketti tai muuta maksutietojasi.

 

Mahdolliset ratkaisut löytyvät seuraavasta luettelosta

• Et ole ottanut kyseisen hälytystyypin push-ilmoituksia käyttöön. Lue lisää käyttöohjeen kohdasta hälytysilmoitusten käyttöönotto/Ilmoitusasetukset.
• Kokeile ottaa kaikki hälytykset pois käytöstä, ja ota ne sitten uudelleen käyttöön.
• Et ole määritellyt hälytysrajaa, hälytysraja ei ole synkronoitu laitteen kanssa tai hälytysrajan säde on liian pieni.
• Et ole antanut sovellukselle lupaa lähettää ilmoituksia laitteeseesi tai puhelimesi on ”Ei saa häiritä” -tilassa. Tarkista puhelimen järjestelmäasetukset.
• Olet kirjautunut ulos sovelluksesta. Uloskirjautuminen peruuttaa ilmoitusvarmenteen, jolloin ilmoituksia ei toimiteta. Varmista, että olet kirjautunut sovellukseen.
• Ilmoitusten lähettämiseen käyttämässämme Firebase-ilmoitusvarmenteessa on ongelmia. Tilanne korjaantuu pakottamalla sovelluksen lopetuksen ja avaamalla sovelluksen uudelleen.
• Viimeisenä vaihtoehtona voit asentaa sovelluksen uudelleen.

Mikäli ongelma jatkuu tavallisimpien syiden ja korjausten läpikäymisen jälkeenkin, ota yhteyttä meihin ja toimita meille laitteesi VIN-numero, niin selvitämme asiaa.

 

Aktiivinen datapaketti mahdollistaa pyörän yhdistämisen internetiin ja pyörän sijainnin välittämisen sinulle sovelluksessa. Suurin osa sovelluksen ominaisuuksista ei toimi ilman tietoliikenneyhteyttä.

1. Kirjaudu Helkama Ride -tilillesi osoitteessa ride.helkamavelox.fi
2. Klikkaa sivuvalikosta kohtaa Datapaketit
3. Klikkaa lisää ostoskoriin ja syötä korttitietosi (voit ohittaa tämän vaiheen, jos olet syöttänyt tiedot jo aiemmin).
4. Lisää rasti laatikkoon sen pyörän kohdalla, jonka haluat aktivoida, ja klikkaa aktivoi.

Nyt kortiltasi laskutetaan kuukausittain pyörästä, jonka aktivoit. Jos pyörääsi kuuluu ilmainen seurannan kokeilujakso, korttiasi ei laskuteta ennen kokeilujakson päättymistä.

 

Datapaketti ei sido mihinkään, joten voit päättää tilauksen milloin tahansa ja halutessasi aktivoida sen myöhemmin uudelleen. Se on erityisen näppärää silloin, kun sinun ei tarvitse seurata pyörääsi koko vuoden ajan.

1. Kirjaudu Helkama Ride -tilillesi osoitteessa ride.helkamavelox.fi
2. Klikkaa sivuvalikosta kohtaa Datapaketit
3. Lisää rasti laatikkoon pyörien kohdalla, jotka haluat deaktivoida, ja klikkaa deaktivoi.

Tämän jälkeen datapaketit peruutetaan. Ne uusitaan vain, jos aktivoit ne myöhemmin manuaalisesti klikkaamalla laitetta, jonka haluat aktivoida, ja sen jälkeen kohtaa ”aktivoi”. Jos käytössäsi on ilmainen kokeilujakso, se jatkuu kokeilujakson loppuun asti.

Helkama Merida KTM

Tilaa uutiskirje

Kuule uutuuksista, tapahtumista ja parhaista pyöräilyvinkeistä ensimmäisenä!

Valitse näytettävät kentät
  • Kuva
  • Hinta
  • Tekniset tiedot
Klikkaa vertailun ulkopuolella jos haluat piilottaa vertailun
Vertaa